lørdag 19. juli 2014

KennyK - Girl Fish

Det er min tur å inspirere til litt fargelegging hos CMN denne gangen, 
og jeg har laget en liten TFT i bruk av sterke farger.

Jeg liker å bruke motiver med litt "tegneseriepreg", og da er det fint med mye 
farge og markert skygge. I dag skal jeg vise hvordan jeg går fram, på et 
forholdsvis enkelt motiv fra KennyK.

Jeg starter med å fargelegge hele fisken med YR14, 
for så å markere de områdene jeg ønsker mørkest med E59.
Deretter forlenger jeg strekene med E19
og med E08. Jeg myker opp til slutt med YR14 over E08.
 
Så legger jeg W9 på de mørkeste partiene,
fortsetter med E59, E19 og til slutt E08.
Det ser ikke spesielt bra ut før alt er blendet ut, litt skummelt 
med den mørke W9 i begynnelsen - men det er bare å øve :)
 
Til slutt går jeg over med YR14 for å blende ut harde kanter, 
men bare over den siste streken med E08.
På munnen har jeg brukt W9, R59 og E08.
Boblene og øyne har B39,B37,B34 og B32.
 
De hvite strekene er laget med den nye Opaque White 
flasken. Den har ultratynn pensel som er perfekt til 
å lage "highlights" - streker for å framheve kurver.
 
 
Takk for at du tittet innom - fortsatt god sommer !
***
Thanks for dropping by - enjoy the summer !

10 kommentarer:

Words and Pictures sa...

Wow - how cool to see the stages of your fantastic colouring, Kjersti... Sorry I haven't been around for a while, but I'm going to see what you've been up to!
Alison xx

Therese sa...

Ah, du er kjempeflink. En fryd for øyet. :)

Kirsten sa...

Å så fine Kjersti, og takk for at du deler <3 <3 <3
Flink er du som sitter å jobber sommervarmen……!!! Alltid morro når noe nytt dukker opp her ;-)

Ønsker deg en fin helg:)

Klem Kirsten :-)

Maritha sa...

WOOOOOOOW! Vilken färgläggning. Helt makalöst snyggt..... :) underbart att du delar med dig hur du går till väga. :)

Kram kram

Tuppenshobbyblogg sa...

Råtøfft !!
Såå flott med de sterke fargene på fiske mot det sort/hvite på tagen.
Du er så dyktig !

Klem fra Kjersti

Unni A sa...

Superstilig tag! Herlig fisk, fantastisk fargelegging!
klem Unni

May Grethe sa...

Utrolig stilig :)
Ha en strålende søndag :)

Klem fra May Grethe

Alina sa...

awesome colouring, Kjersti, and beautiful tag!!!

nedergaard ( Lissy ) sa...

Så lækkert et tag og super flot farvelægning

God weekend til dig, kram

Kreativelena sa...

Helt fantastisk fargelegging. Så denne er herved bokmerket ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...